Intermodal Automatisk Hanteringsteknik
Uppbyggnad av den nya myran som skall operera automatiskt i terminalen med att hantera enhetslaster till och från alla fordonen, men och utan last.
Svelast testade mellan Årsta terminalen och IKEA i kungens kurva
Uppbyggnad av den nya myran som skall operera automatiskt i terminalen med att hantera enhetslaster till och från alla fordonen, men och utan last.
IRU tillsatte det holländska konsultbolaget NEA för att se hur transporterna skulle utvecklas i framtiden. De föreslog att CCT skulle ligga till grund för den framtida utvecklingen. Se ovan.
Ovan finns en "Press realases" som IRU skickade ut den 4 februari 1998. Det fick dom svenska lastbilstillverkarna Volvo och Scania att "se rött" och man enades om att stoppa CCT till vilket pris som helst, och man lyckades naturligtvis med hjälp av alla sina ekonomiska resurser.
Till hjälp hade man även 500 miljoner per år som staten satsade sedan 1994 då den svenska regeringen gjorde denna donation möjlig genom en regeringsdeklaration. Då bildades FFI (Fordons teknisk Forskning och Innovation).
Tyvärr fortsätter den än idag! Helt skamligt!
This site was created with the Nicepage