Intermodala Transporter idag och i morgon
Många hade hoppats att intermodala transporter skulle ha en positiv inverkan på miljön och lägre transportkostnader. Så har inte varit fallet, eftersom kostnaderna för att köra intermodal är oansvarigt höga och det finns förklaringar till varför.
Bilden nedan visar två grundläggande fel i intermodala transporter.
1. de onormalt dyra och besvärliga containerkranarna som används vid hantering av containrar och påhängsvagnar
2. semitrailern för enhetslast ska inte ingå i detta segment, utan det ska bara vara containrar och växelflak.
Då kräver design och hanteringsutrustning att det måste vara ett trådfritt område. Detta innebär att vagnarna måste shuntas för att komma in i den trådfria terminalen. Detta avbryter logistikkedjan och orsakar både tidsförseningar och höga omlastningskostnader.
Det finns intressanta alternativ för att hantera enhetslaster som inte skapar detta beroende av att ta sig till ett trådfritt område. Alternativa släpvagnar. Vi har tagit fram en enkel beskrivning av vad som förklarar vad som är fel med intermodala transporter och hur vi enkelt löser detta med vår utvecklade hanteringsteknik "myran". Nedan följer beskrivningen som du kan ta del av.
Vi jämför dagens system med intermodala löner och vårt system "Myran"
Dagens Intermodala Transporter Transporter med Myrans system
This site was created with the Nicepage