Som
framgår av bilden ovan finns det möjligheter att med vår
omlastningsteknik "Myran" skapa rationella lösningar på
problemet med skilda spårvidder mellan länderna. Bilden visar ett
tåg till vänster med containers som har ett lands spårvidd och det
andra tåget har det andra landets spårvidd.
Mellan
de 2 två spåren finns det ett mellanlager där containers kan
förvaras mellan operationerna. Mellan mellanlagret och det ena
landets tåg finns en spårbana för en spårgående "Myra".
En likadan Myra finns för att hantera enhetslaster för det andra
tåget. Det gör att operationerna kan ske helt utan koppling till
varandra. Det är också möjligt att helt automatisera hanteringen
av de olika enhetslasterna.
Flexibiliteten
är stor och många olika lösningar kan skapas för att ge den
utformning som bäst passar omlastningsterminalen. Fördelen med
denna lösning är att vagnparken inom de olika länderna stannar
kvar i respektive landet och försvinner inte in i det andra
landets utnyttjande av vagnarna.
Nedan
visas en animering hur överföringar av enhetslaster går till:
This site was created with the Nicepage