Vad säger EU
Kan Sverige möte EU kraven?
En sammanställning av vad som skulle kunna åstadkommas!
Kan AMCCT möta de krav som finns från EU
Finns det möjligheter att möta de ökande kraven från EU,om dels den gröna linjen och den effektivitet som erfordras på ett integrerat samarbete mellan transportslagen och ökade fokusering kring den beslutade överföring av av det mesta av godstransporterna till järnväg och till sjöfart.
AMCCT AB, CCT Intermodal Sweden AB och Inframag besitter lösningar som gemensamt löser de flesta av de problem som EU påpekar och lyfter fram som måste finnas i fokus för framtida lösningar inom infrastrukturen.
Ett problem för Sverige är höghastighetstågen. EU har beslutat att huvudstäderna skall anslutas genom höghastighetståg inom TEN-T. Regeringen har sagt nej och har stoppat den redan påbörjade planeringen av höghastighetstågen för Sverige. Tvärtemot vad som har beslutats. Sverige kommer att gå miste om omfattande stöd från EU för en utbyggnad av höghastighetstågen. Ett totalt felaktigt beslut! Det stora argumentet för sitt beslut är att det är alldeles för dyrt.
AMCCT AB har presenterat ett helt nytt sätt att bygga höghastighetsbanor och till starkt reducerade priser och avsevärt snabbare byggtider.Genom att bygga höghastighetsbanorna i stål och i standardiserade moduler kan både kostnader och byggtider kapas avsevärt. Vi kan säga att vi bygger för 65-75 % av den presenterade byggkalkylen och vi kan bygga ut hela Sverige inom 5-7 år. Den enormt korta byggtiden har stor betydelse för kostnaderna för att genomföra en utbyggnad av höghastighetstågen. I de planerade markbundna alternativen är byggtiderna det 3 dubbla. Till avsevärt högre kostnader.
Kommer att ställa stora krav på fungerande intermodala omlastningsstationer.
Inom CCT Intermodal Sweden AB har vi utvecklat en teknik för att på ett enkelt sätt föra över enhetslaster och då företrädesvis ISO containers. Överföringen kan ske under befintlig elledning och den kan ske automatiskt. En enkel omlastningsterminal kan skapas på ett sidospår och lok och vagnar är ständigt ihopkopplade. Inga tids- och kostnadskrävande rangeringar erfordras.
Med tät terminalplaceringar kan mycket gods attraheras och man kan köra linje trafik istället för som idag ändpunktstrafik. Det går att lägga upp rationella transportupplägg som är både ekonomiska och tidsbesparande.
Det är oerhört viktigt att vi bygger upp höghastighetståg som anknyter Stockholm till det internationella höghastighetsnätet som EU har bestämt i sin infrastrukturplan TEN-T. EU kommer att tilldela länderna stora resurser för att bygga upp nätet och gör vi som den nuvarande regeringen, som har sagt nej till höghastighetståg, får vi inga bidrag alls. Många miljarder går förbi och vi kommer inte att bli anslutna till det internationella systemet med höghastighetståg. Det vore en katastrof för landet Sverige. Men det bekymrar inte den nuvarande regeringen. Man tar pengar ifrån järnvägsunderhållet och lägger på utveckling av vägstrukturen. Den vägstruktur som EU säger att man skall avveckla genom att flytta över större delen av godstransporter till järnväg och sjöfart.
Vi har utvecklat ett helt nytt sätt att bygga höghastighetsbanor i stål och som kan byggas till starkt reducerade kostnader i jämförelse med banor på marken., Dessutom mycket kortare byggtider vilket gör att vi kan uppfylla de riktlinjer som EU har för sin utbyggnad av höghastighetsnätet.
Det finns mycket att berätta om vår under utveckling av höghastighetståg med hastigheter på 4 - 500 km/h och som är uppburna av permanent magneter och därmed har i det närmaste noll i friktion mot stålbrobanan. Ger otroligt låga driftskostnader, samt låga kostnader i drift och underhåll.
Tillägg som kan anpassas till nuvarande spårbyggnation
Eftersom vår magnetbärning med permanent magneter finns som ett tillägg till byggnationer på våra stålbroar så finns et möjligheter att anpassa detta tillägg till redan befintlig spårbyggnad och spårstruktur. Det skulle vara möjligt att anpassa tillägget så att godståg på den vanliga spårbanan kan köras med bärning av en permanentmagnet bana som tillägg. Det skulle helt förändra kostnadsbilden för transporter av gods på järnvägen, då den kommer att kunna förflyttas i det närmaste friktionsfritt.
Vi har lagt det på en speciell hemsida och i ett speciellt företag. Du hittar hemsidan på länken nedan. Vi kallar systemet "InfraMag".
Du httar länken nedan
This site was created with the Nicepage