CCT Intermodal Sweden AB

Inn​ovative Design Solutions

Vi har varit tidigt ute i många områden och ibland för tidigt. Tyvärr är det riktigt svårt att träffa rätt i tiden och mycket mer måste stämma in för att allt skall fungera. Det har vi verkligen fått erfara. Egentligen skulle man få ett liv till för att göra allting rätt från början men det fungerar inte i alla fall!

Ta del av de områden som vi publicerar och det finns mycket information inom varje delområde./ Sten

  • Hanterar under befintlig elledning
  • Mycket låga hanteringskostnader 
  • Möjliggör mycket rationella tågtransporter
  • Hanterar endast enhetslaster containers/växelflak
  • Vi kallar systemet "CCT"
  • Snabba och effektiva terminaler och 0 i CO2 utsläpp
  • För den som vill veta mera finns en egen hemsida
  • länk

Automatisk hantering av enhetslaster CCT

Bygg ny järnväg på pelare och en nivå upp för säkra transporter! Snabbt och effektivt!

  • Allt byggs i ett lego av stålkonstruktioner
  • Snabbt och billigt, 65 % av dagens alternativ 
  • Kan byggas på flera platser samtidigt
  • Allt kan smältas ned, användas på nytt, miljövänligt
  • Mycket liten åverkan på landskapet
  • Tågen magnet uppburna, snabba, tysta och bekväma
  • För den som vill veta mera finns en egen hemsida
  • länk

InfraMag en resa i det närmaste friktionsfritt!

  • Du reser i det närmaste friktionsfritt
  • Du reser i höga hastigheter
  • Tyst, snabbt, och bekvämt
  • Du reser från centrum till centrum
  • Vi kallar systemet "InfraMag"
  • Du reser med 0 i CO2 utsläpp
  • För den som vill veta mera finns en egen hemsida
  • nk

InfraMag Town ett magnetburet alternativ för tät bebyggelse!

  • Trafiken sker i ett plan ovanför marken
  • Frigör ytor på marken från trafik
  • Hänger i banor och tågen magnet burna
  • Mycket lite ljud från transportsystemet
  • Tysta och miljövänliga tåg
  • Trafiken sker med i det närmaste 0 i CO2 utsläpp
  • För den som vill veta mera finns en egen hemsida
  • Link

Uppdrag av STU att plocka fram en eldriven bil år 1989

  • Uppdraget var: Kan vi tillverka en elbil av produkter som redan finns att köpa över disk?
  • Vi plockade fram ett fordon, hybrid som gick att köra på el ca 3,5 mil och sedan på bensindrift 
  • En väg att gå framåt för framtiden
  • Presenterades både för Volvo och SAAB:s ledning
  • Det enhälliga svaret från båda tillverkarna:
  • Det är några miljösnubbar som har roligt. Låt dom hållas det kommer aldrig att bli något av detta!
  • Inte ens när Toyota presenterade Prius 1997 vaknade man utan man sov gott vidare. Ödestiget misstag!
veta mera

Batterier

All den samlade erfarenhet har hjälpt mig framåt även om man ibland inte förstår de konstiga beslut som tas av politiker. De kan verkligen sabotera både framtid och levnads villkor.  Tyvärr är det så att vi har de politiker vi förtjänar och vi har beslut att ta vart 4:e år vilka som skall sitta vid rodret. 

Sedan kan man konstatera att de inte kan göra så mycket när beslut och inriktningar tas av representanter för kapitalet!

En unik & välgrundad erfarenhet! Som jag är riktigt tacksam för och som givit mig unika insikter i vårt liv och samhälle!

Vad skulle man nu göra för att rätta till de många felbeslut och alla försök att lägga ned järnvägen, och som skulle förändra den nu gällande verkligheten!

1. Lägg ned det Trafikverk som finns idag och ersätt det med fyra nya Verk! Bör ske omgående!
1 Banverket
2 Vägverket
3 Luftfartsverket
4 Sjöfartsverket

Tillsätt generaldirektörer med gedigna kunskaper inom varje transportsegment! Det är bara att erkänna att det idag inte fungerar överhuvudtaget. 

Rensa den inblandning som finns från staten med de 500 miljoner per år som går till FFI. De avdelningarna och deras inflytande skall bort från Trafikverket, Energimyndigheten och Vinnova. Rensa dessa illaluktande olägenheter och upprätta förtroendet för Svensk forskning och utveckling igen. Det fungerar inte heller i landet och inget förtroende finns.

Bygg snabbt ut en framtida järnväg på pelare och med snabba lätta tåg för persontransporterna . Exempelvis som vårt InfraMag. Det skulle snabbt förändra transportsituationen för personers resande och pendling. Vi får en järnväg som kan kallas framtidens järnväg!

Innovatören / Sten