CCT och NATO - Myrornas utformning
Myran i NATO utförande är gjord för att klara av tung hantering. Men det hindrar inte att den kan fullgöra hanteringsuppdrag på vanliga terminaler. Det gör att de behöver inte stå i ett förråd utan kan vara verksam i de dagliga rutinerna på vilken intermodal terminal som helst. Man kan kalla dom för krigsplacerade och skulle kriget komma så kan de omedelbart vara verksam för att supporta krigsmaskineriet.
Skissen till vänster visar myran i ett 20 fots utförande. Den visar också i ett hjulutförande och att den endast behöver hårdgjord mark för att kunna utföra att transferera en container från ett tåg. Drift på alla hjulen och de kan ställas även i 90 grader så att den kan gå direkt i sidled för att hitta sin plats för överföringen. Max kapacitet 50 ton.
Skissen till vänster visar myran i ett 40 till 45 fots utförande. Den visar också i ett hjulutförande och att den endast behöver hårdgjord mark för att kunna utföra att transferera en container från ett tåg. Drift på alla hjulen och de kan ställas även i 90 grader så att den kan gå direkt i sidled för att hitta sin plats för överföringen. Max kapacitet 60 ton.
Skissen till vänster visar myran i ett 40 till 45 fots utförande för mycket tunga transporter. Den har här belastats med ett flats som har en tanks som last. Den visar också i ett hjulutförande och att den endast behöver hårdgjord mark för att kunna utföra att transferera en container från ett tåg. Drift på alla hjulen och de kan ställas även i 90 grader så att den kan gå direkt i sidled för att hitta sin plats för överföringen. Max kapacitet 70 ton.
This site was created with the Nicepage